A lány és a farkas | film

Hellow! Itt a könyvantropológus, aki ezúttal nem animét, hanem filmet boncol.

Szeretem a meséket. A véreseket annál inkább. És ez pont egy ilyen fajta.

piroska0

Hát… ez a film úgy okés volt. Sokkal többre és jobbra számítottam, ezért kicsit keserű szájízzel néztem végig a stáblistát. Nagyon szeretem a mesefeldolgozásokat, de ez nekem annyira nem jött be. Nem azzal volt problémám, hogy a történet szinte teljes egészében eltér az eredetitől, az még tetszett is, mert így egy egyedi teljesen egyedi dolgot kaptam, kicsit nehezebb volt következtetni a farkas kilétére. A problémám a logikai bakikkal volt. Ne nagy dolgokat képzeljetek el, de sok kicsi sokra megy. Volt például egy jelenet a filmben, ahol egy naprendszert ábrázolnak. Ez mind szép és jó, de mind a nyolc bolygót ábrázolják, amikor a középkorban nem is ismerték mindet. Ez lehet csak nekem szúrt szemet, de kissé zavaró volt ez a pontatlanság.

A karakterek nagy része szimpatikus volt. A főszereplő leányzó egész eszes és ami a legmeglepőbb, hogy normális ember módjára gondolkozik! Az alapvető problémám a YA filmek/könyvek főhősivel, hogy hihetetlen elborult módon tudnak gondolkozni, de Valerie nem. Ez különösen nagy pozitívum volt. Aztán ott van ugye Peter, a rosszfiú, meg a Másik, akinek elfelejtettem a nevét, de lényeg az, hogy ő a szőke herceg, aki egyébként egy töket… akarom mondani nyámnyila. Beza, őt gyűlöltem. Semmi haszna nem volt, unalmas és sablonos volt a személyisége, csupán annyit lehet a pro oldalra írni, hogy elvileg jófaszinak kellene lennie. Kár, hogy én ezt sem láttam benne.

lányésafarkas

Peter már egy, jó, két fokkal jobb volt. Oké, ő sem volt egy hű de milyen különleges és fantasztikális személyiség, de neki legalább voltak szerethető tulajdonságai. Mint például a hűsége és a türelme. Az páratlan. Le a kalappal a srác előtt, de tényleg. Én képtelen lettem volna ilyen odaadással küzdeni egy másik emberért, aki ráadásul még gyomron is szúrt.

Volt még temérdek mellékszereplő, de róluk semmit az ég adta világon el nem tudok mondani. Csinálgattak dolgokat, meg néha beszélgettek, de alapvetően nem kaptak nagy szerepet, amit azért kicsit sajnáltam, mert érdekesek is lehettek volna páran, de hűt szűk a keret, nem lehet annyit költekezni!

Ami a legjobban megfogott a filmben, az a hangulata volt. Egy kicsit nyomott, egy kicsit misztikus légkör lengte körül, amitől én lehidaltam. A hangulatra még rákontráznak elég jó zenével. Néhol kicsit erőltetett volt a muzsika, de összességében ez sem volt rossz. És akkor a csúcspont az a látványvilág volt. Nem, nem a farkasra gondolok, az egy erős közepes volt. A táj, a környezet volt az, ami engem teljesen elvarázsolt és bevonzott. Már az első képkockáktól kezdve gyönyörű a film. Egy dolog rondított bele ebbe, a kameraállás. Amikor ilyen leskelődős jelenetet mutattak a kukkoló szemszögéből olyan szinte remegett a kamera, hogy nagyon kellett koncentrálnom, hogy ki tudjam venni a képet. Szerencsére nem ezzel volt tele a film.

red_riding_hood_hi-res_still_00_-_960

A színészi játékkal is meg voltam elégedve. Néha kicsit túl voltak játszva a szerepek, de ennyit meg lehet szerintem engedni, főleg, hogy nem Oskar-díjas színészek voltak a főszerepben. Amanda Seyfried nekem kimondottan tetszett Valerie szerepében, nagyon jól alakított a művésznő, teljesen jól átadta magát a szerepnek.

A történet indulása nekem kicsit sablonos volt, untam is egy cseppet, de amikor elkezdődött a harcolgatás, akkor azért már én is jobban élveztem a dolgokat. A szerelmi háromszög nekem már túlon túl sok volt. Erőltetett ráadásul tök egyértelmű volt, hogy ki lesz a leányzó szíve választottja.

A farkas kilétét nem tudtam elsőre kitalálni, de a második tippem jó volt. Ennek kifejezetten örültem, hisz ez azt jelenti, hogy volt valami csavar a történetben! Mert sajnos alapvetően elég kiszámítható volt a sztori, de egye kutya (vagy farkas?)

Ami nekem még kicsit kiakasztó volt az az, hogy az elején szerencsétlen farkas által széttépett hulla csak úgy hevert a földön! Egy farkas – még ha óvatosan és tudatosan öl is – marcangolva öl. Fizikai képtelenség, hogy teljesen épen feküdjön az áldozat, ráadásul szemből támadtak a lányra, de annak a fejéből szivárgott a vér… Értem én, hogy nem horror, nem lehetett úgy megcsinálni, de akkor legalább ne mutatták volna. Nagyon rontott az élményen, mert már készültem rá, hogy most majd egy véres hullát fogok látni, de nem. Egy rózsaszín ruhás leánykát figyelhettem meg.

Kijelenthetem, hogy tetszett a film. Nem életem filmje, nem is lett kedvencem, mégis örülök, hogy megnéztem. Alapvetően jó volt a történet, érdekesek voltak a karakterek, a képi világ gyönyörű volt, azt az egy-két bakit meg le kell nyelni.

És ugye mivel a Prológuson filmes projekt van – és amiatt írom ezt a bejegyzést – elengedhetetlen a könyvről értékelést. Arról az alábbi linken olvashattok Cersei jóvoltából: https://nemnyilatkozom.wordpress.com/2017/05/29/a-lany-es-a-farkas/

Én Fancsali voltam, és vagyok is. Kövessetek facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek jók, vagy rosszak, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Vélemény, hozzászólás?

