Kobayashi-san Chi no Maid Dragon | bebizonyosodott, hogy a sárkányok a legcukibb lények valaha

Yahhou minna-san! Itt a könyvantropológus, aki ezúttal átvedlett animeantropológussá.

Szezonos animét néztem, aminek nem is olyan régen lett vége. Sok animés csoportban láttam, hogy férfiak tömkelege van oda ezért az animéért, ezért fogtam magam és engedtem kíváncsi természetemnek. Elkezdtem nézni ezt a könnyed humorral rendelkező kis vígjátékot. Annak ellenére, hogy nem én vagyok a célközönség, tetszett. Szórakoztató volt, rengeteget tudtam rajta nevetni. A története nem egy nagy eresztés, a karaktereket sem vette túl komolyra, de aminek igazán jónak kell lennie egy ilyen típusú animében, az tényleg rendben volt.

Fergeteges a humor, lényegében az egész animét fennhangon röhögtem végig. Persze ez tipikusan a hímnemnek szóló mű, így elengedhetetlen volt a fanservice végtelennek tűnő halmaza. Bizony, rengeteg kivillanó női testrész, lányok egymáson, yurizás és még lehetne sorolni. De nem különösebben zavart, mert nem csak erre épített az anime. A férfi nézők szemében persze ez is egy plusz pont lehet, de ami igazán lényeges, az a humor. Legyen a néző nő, vagy férfi, szinte biztos, hogy nevetni fog. Mert a sárkány, aki ember alakban cselédként dolgozik egy számára ismeretlen világban, csak és kizárólag vicces lehet. És e mellé még társul Kobayashi kisasszony, a cselédsárkány munkaadója, aki zsémbes, könnyen lerészegedik, de imádja a cselédeket. És Tohru, a kis cselédsárkány beleszeret ebbe az emberbe, mert amaz megmentette az életét.

Persze nem csak egy sárkány van ám! Nem! Másodikként Kanna jelenik meg, aki mindent megeszik. De tényleg! A bogaraktól a rákokig bármit elnyel. Nagyon-nagyon aranyos a maga goth loli módján. Határozottan ő volt a kedvenc szereplőm. Nagyon édes “családot” alkotott Tohruval és Kobayashi kisasszonnyal. A hangját szerettem a legjobba. Olyan kis halk és visszahúzódó, annyira, de annyira CUKI!!! És a rajzolása… hát azon én teljesen behaltam.

WVUlvBZ

A másik favorizáltam Fafnir volt, a geek-dark sárkány. Imádtam, ahogy a maga furcsa és különc módján, de próbált beilleszkedni az emberi világba. Igen nagy forma. Az egyik részben elmentek egy animés-mangás rendezvényre a karakterek, Fafnir meg írt egy könyvet valódi átkokról és ezt el is vitte, persze több példányban, hogy ő majd eladja. Egyszerűen fergeteges személyiség. Mindent halál komolyan vesz, imádja az aranyat, és biza játékfüggő. Azért kíváncsi lennék, hogy ez miképp jött a készítőknek, hogy ők akkor egy geek sárkányt fognak megkreálni. Nem tudom, lehet nem is akarom tudni, de az biztos, hogy nagyon eltalálták.

kobayashi-san-chi-no-maid-dragon-08-mar-1-2017-9-25-12-pm

Aztán persze ott van még Tohru, Kobayashi és még egy csomó karakter, akik mind-mind nagyon jól meg lettek írva. Érdekesek, aranyosak, de mindenek előtt humorosak. A rajzolásuk nekem nagyon bejött, bár kicsit idegen volt számomra ez a sok élénk szín, meg helyes pofi, de az első három rész után már egyáltalán nem éreztem túlzásnak, vagy visszataszítónak a képi világot. Ami meglepő volt, hogy a sárkányokat, amikor valódi alakjukban ábrázolták olyan szinte kidolgozták, hogy csak paslogtam. Azt hittem, hogy ilyen odahányt valamik lesznek a sárkányok, de nem. Kifejezetten szépek voltak, bár azért látható maradt az animének az a sajátos rajzolása.

A történet nem egy nagy kunszt, de azért a vége felé izgalmas lesz a történet. Megjelenik Tohru apja, hogy hazarángassa a lányát, de az ellenkezik és még Kobayashi is védelmezi a házisárkányát. Kár, hogy csak abba az egy részbe sűrítették bele szinte az összes izgalmat, nézte volna tovább is, ahogy a két hatalmas mítikus lény egymást csépeli. De ez nem az az anime. Érdekes módon, ha kevesebb figyelmet fordítanak a humorra és a fansevicera, akkor ebből még egy érdekes és akciódús fantasy anime is kerekedhetett volna. Mondjuk én így sem bánom, mert legalább kicsit felfrissültem tőle. Akkori állapotomban úgy sem lettem volna képes komoly tartalmú animét nézni.

Az egyik kedvenc részem az volt, amikor Kanna iskolába akart járni, ezért elmentek és bevásároltak neki. De a kis sárkánylánynak semmi nem tetszett, mert nem voltak aranyosak a holmik. Végül azért találtak a leányzó ízlésének megfelelő cuccokat. És ennek folytatásaképp jött az, hogy akkor Kanna beilleszkedik az osztályközösségbe. Persze egyből mindenki a lába elé borult és behódoltak cukiságának. A leányzó egy legjobb barátnőre is szert tesz, és biza még ebbe is bele tudták szuszakolni a fanservicet, ami nekem már annyira nem feküdt, kicsit soknak éreztem. És ami a legjobban lesokkolt, hogy konkrétan a két kislány között több “akció” történt, mint a Kobayashi és Tohur között. Jó, ezt ne úgy képzeljétek el, hogy akkor itt agyba-főbe nyalták egymást, ilyesmiről szó sincs, csupán olyanok történtek, hogy megfogták egymás kezét, meg ilyen kis apróságok, amikre elég érdekes és vicces reakciók érkeztek.

Alapvetően egy könnyed és humoros anime, ami tök jó egy fárasztó nap után. Sajnos csak 13 részes, de minden rész kiváló és minőségi. A sztorijától nem fogtok hátast dobni, de kikapcsolódásnak tökéletes. Nem kell rajta agyalni és stresszelni, hogy úr isten, meg ne haljon a kedvencem. Csak leülsz, megnézed és jól szórakozol. Akik vígjátékra vágynak azoknak őszintén ajánlom, mert a nevetés garantált. Ha férfi vagy, akkor valószínűleg neked a fanservice is be fog jönni, szóval kezdj bele. Nem egy világrengető anime, ami alapjaiban rengeti meg a világot, nem is akar ilyen leni, nem veszi komolyra a figurát, a részek sokszor nem is kapcsolódnak egymáshoz, de ez az egész úgy élvezhető, ahogy van. Én nagyon szerettem, tökéletesen elterelte a gondolataimat a mindenféle ügyes-bajos dolgaimról. Ha olyan passzban leszek, akkor biztos, hogy újra fogom nézni.

Én Fancsali voltam, és vagyok is. Kövessetek facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek jók, vagy rosszak, ahogy akarjátok, de olvasni (és animézni) el ne felejtsetek!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

