Animenéző: Yuri on Ice!!! | Yaoi a jégen

Hellow minna-san! Itt a könyvantropológus, aki átvedlett animeantropológussá!

 A Yuri!!! On Ice 2016 őszi szezonjában jött ki és nagy port kavart. Az internet tele van vele még most is, a lányok csak meghallják a címet és instant orgazmust kapnak, az urak meg… vagy tesznek egy próbát, vagy hatalmas ívben elkerülik.

Én kezdetben nagyon nem akartam ezt az animét megnézni. Helyből elutasítottam, mert nem igazán érdekelt a témája. Azaz csak ezt gondoltam, amíg pár animés barátom rá nem vettem, hogy nézzem meg. Amikor elkezdtem nézni, még csak az első nyolc rész volt leszinkronizálva. Részt rész után néztem, aztán elfogyott és tűkön ülve vártam a következőt. Nem számítottam rá, hogy ennyire meg fogom kedvelni ezt az animét.

A történet röviden annyim, hogy van egy Yuri nevű japán műkorcsolyázó, nagyon jól korizik, de egy fontos versenyt, a Grand Prixet elbukja, ezért visszavonul. Visszatér Japánba, kicsit meghízottan és csalódottan. Egy gyerekkori barátjának megmutatja a példaképe, Viktor Nikiforov egy koreográfiáját és csodásan csinálja, de arra nem számít, hogy ennek a barátnak a gyerekei felveszik az egészet és úgy ahogy van, feltöltik a VILÁGHÁLÓRA! Ez persze elterjed és mit ad isten, Viktorhoz is eljut a videó. A képkockák annyira megihletik a világbajnok műkorcsolyázót, hogy elmegy Japánba, hogy Yuri edzője legyen és együtt nyerjék meg az aranyat.

35688651adb17247aaeadb0d3f4b0634.gif_500x281

Nem egy nagyon komplex sztori, nem is akar világot megváltani. Én nagyon jól szórakoztam. Viktor karakteréről először azt gondoltam, hogy egy köcsög, fennhéjázó, nagyképű és komor személyiség, de ennek gyakorlatilag a szöges ellentéte. Hihetetlen figura, aki kivételesen jó poénokat generál. Viktor a lányok álmának megtestesítője. Úgymond a tökéletes férfi ideál. Van kisugárzása, ezt aláírom. Egy nagyon magabiztos és nagyon törtető egyéniségről beszélünk, de mindemellett van neki egy érzékenyebb oldala, nem mindig olyan határozott.

Viktorral szemben ott van Yuri, aki határozatlan, esetlen, visszahúzódó és egyáltalán nem harsány személyiség, de megvan benne az akarat és tehetsége is van a műkorihoz. És ezt bizony Viktor is látja. Yuri az anime végére hatalmas fejlődésen megy keresztül. Kezdetben esetlen volt, de aztán “rátalál a hangjára” és szárnyalni kezd.

A két főszereplő mellett fontos még megemlítenem Yuriot, Yuri riválisát. A 15 éves srác most debütál a senior kategóriában. Ő bizony nyerni jött. Még Viktornál is magabiztosabb. Egy elég agresszív  karakter, de az érmének ugye két oldala van. Ahogy halad előre és bontakozik ki a történet, úgy értjük meg egyre jobban Yurio viselkedését.
Negyedik karakterként ismertetnék még valakit, ez nem más, mint: Chriss segge. Igen. Jól olvastad. Ő egy külön személyiség számomra. Megláttam és sokkot kaptam.

6a6135ba41830ab842f094d2cd2f4968.gif_540x304

Yuri és Viktor között érezhető a kémia, de nyíltan nincs kimondva. Finom utalásokkal és érintésekkel jelzik a befogadó felé, hogy itt több van holmi edző-tanítvány kapcsolatnál. A legtöbb shounen ai animében megvan a seme és az uke, azaz az erősebb és gyengébb fél. Itt nem egészen erről van szó. Egyértelműen érezhető, hogy Viktor a domináns fél, de néha Yuri veszi át a kezdeményező szerepét és ilyenkor Viktor az alárendelt… ha értitek, hogy értem. * perverz mosoly*

A fiúk számára garantálom, hogy ez a szerelmi szál szerű dolog nem fog bejönni, de nekik ott van a humor. Az anime isteni humorral apellál. Amikor kicsit túl sok lenne az érzelgősség, akkor kompenzál egy vicces jelenettel. Remek az egyensúly. Így annak is élvezhető az anime, aki esetlegesen nem kedveli túlzottan a shounen ai műfajt. A szöveget kiemelkedően jó grafikával egészíti ki. A komikus jeleneteknél komikus a grafika is, de ahol úgy kívánja a szituáció, nagyon hangulatos lett a rajzolás. Én korábban néztem a Death Parade című animét, amiben szintén volt egy koris jelenet, az gyönyörű volt, valami hasonlóban reménykedtem a Yuri!!! On Icenál is, de eze a téren kicsit csalódtam. Bár érthető, mert míg az előbbiben csupán 1 percnyi jelenetről volt szó, az utóbbiban 12 részt kellett végiganimálni. És ennek ellenére szép lett. Azért meg jár a plusz pont, hogy az ugrásokat, forgásokat és hasonlókat valódi műkorcsolyázók segítségével készítették el, hogy még valósághűbb és pontosabb legyen. Ez azért perecíz készítőkre vall.

b611482a7fcd070d16d9e6e1d75ea75f.gif_540x304

Az anime talán egyik legnagyobb erőssége a zenéje. Az opening már megfogja a nézőt és gyakorlatilag bevonzza az animébe, na de a többi zene… a kedvencem Yuri zenéje, a Yuri, on Ice. Egyszerűen gyönyörű, majdnem könnyeket csalt a szemembe. A kritika végén majd belinkelem nektek. És az összes többi zene is hasonló kaliberű. Tökéletes alapot adnak a jelenetekhez.

Úgy gondolom, ha a női nem táborát erősíted, akkor szinte biztos, hogy tetszeni fog, ha viszont srác vagy, akkor kicsit neccesebb a dolog. De ha befogadóbb vagy, akkor hajrá, ha eltekintünk a boy x boy jelenetektől, akkor szerintem a hímek is tehetnek egy próbát. Én meg voltam elégedve az animével, ennél sokkal rosszabbra számítottam. Kellemeset csalódtam. És akkor így a végére én még annyit mondanék, hogy: Yes, we were, born to SHIP VIKTUURI! ❤

Első részt itt találod: Yuri!!! On Ice 1. rész

És a zene, amiről beszéltem: LINK

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Vélemény, hozzászólás?

