Cassandra Clare: Bane krónikák | M. A. G. N. U. S

Hellow Földiek! Itt a könyvantropológus, a boncasztalon pedig a Bane krónikák első hat része!

Sikeresen elolvastam a Bane krónikák első hat kötetét (ami kiadja, hogy Magnus), ezért is gondoltam, hogy akkor itt lenne az ideje jól megértékelni őket.

covers_281604.jpg

5/3 Nem volt olyan rossz, de igazán jó sem. Néha nevettem, néha meg a fejem fogtam, néha meg felgyújtottam volna. Magnus karakteréhez semmit nem ad hozzá ez a kis történet. Pedig nekem Magnus volt a sorozatban a kedvenc karakterem, így egyértelmű volt, hogy a lehető leghamarabb el akartam olvasni ezeket a novellákat, de csalódnom kellett. Szó se róla, voltak benne jó poénok, de a novella nagyobbik része olyan kis semmilyen volt. Kár érte. Kicsit olyan érzésem volt olvasás közben, mintha az egész csak a pénz miatt íródott volna.

covers_282029.jpg

5/1.5 – Ez talán a leggyengébb érsz. Borzalmasan vontatott, unalmas, egyáltalán nem vicces, Magnus meg…. mintha csak egy rohadt mellékszereplő lenne, szinte semmi jelentősége nincs a karakterének, csak úgy van. Pfujj, ezt a kötetet nagyon-nagyon utáltam. Nem adott semmit hozzá sem Magnushoz, sem a sorozathoz, se semmihez, csak úgy lóg a levegőben.

covers_298978.jpg

5/3.5 – Ne ez már sokkalta jobb az előzőnél, de még mindig nem üti meg azt a bizonyos szintet. Csak ismételni tudom önmagam, mivel ez sem ad semmit Magnushoz, stb. Azért itt már jóval pörgősebb és izgalmasabb a történet, de még mindig nem az igazi. Itt már Magnuson is érződik, hogy “újra a régi”, nem annyira erőltetett a karaktere és végre a jól megszokott stílusban ír kedves Cassandránk.

covers_298979.jpg

5/4 – Ez az egyik kedvencem az általam eddig olvasottak közül. Ez végre-végre ad valamit Magnushoz, kicsit jobban megismerjük a boszorkánymester. És hát ami nálam nagyon-nagy plussz, hogy Londonban játszódik, és az a hangulat, amiben ez a rész íródott, egyszerűen fantasztikus. A dialógusok pörgősek, jó a történet. Erre a részre azt tudom mondani, hogy kimondottan tetszett. Jó, azért nem voltam elájulva, de az előzőeket tekintve… hatalmas fejlődés.

covers_305875_1.jpg

5/4.5 – Azt kell, hogy mondjam, hogy ezek a kis szösszenetek egyre jobbak lesznek. Az eleje ennek kicsit döcögősen indult, de legyűrte a kezdeti nehézségeket, és egy egész szerethető kis novella lett. Az, hogy az 1920-as években játszódik, és a “Fekete péntek” is említésre kerül benne, zseniális húzás. Minden elismerésem ezért a kötetért. Kicsit meg van csavarva a történet, árnyalt és enyhén függővéges, mivel nem minden kérdésre kapunk magyarázatot, de ez nagyon jól áll ennek a novellának. Így kell ezt csinálni!

covers_305874.jpg

5/5 – Magnus mellett az én személyes kedvencem Raphael. És, hogy ők ketten, egy novellában… Nagyon örültem, mikor elolvastam a címe és a fülszöveget. Mindig is érdekelt, hogy vajon Raphael, hogy a fenébe is lett vámpír, hát… megkaptam a választ. Itt már Magnus tényleg az a Magnus, akit a sorozatban is megismerhettünk, Raphael meg… még mindig fenomenális egy karakter. Határozottan ez a kedvenc részem az eddigiekből. Minden adott egy jó novellához. Megvan az alapötlet, a karakterek, a stílus és a hangulat is. Kezdetben ettől a résztől féltem a legjobban, mivel ugye Raphael az egyik legnagyobb kedvencem, és nagyon nem akartam csalódni az ő karakterében/történetében. És hál égnek nem is kellett.

Nagy vonalakban azért tetszettek ezek a szösszenetek. Az első részeknél nagyon úgy érzetem, hogy ez csak és kizárólag pénzlehúzás, de ahogy olvastam őket, egyre jobbak lettek. Nem kiemelkedően jók, de ha már Cassandra Clare rajongó vagy, ráadásul Magnust is szereted, akkor megéri őket elolvasni.

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

