Tabu: Azok a “fantasztikus” gimis regények

Üdv Néked földi életforma! A könyvantropológus szentbeszédre jelentkezik! (igen, ismét egy tabu lesz a terítéken)

Szerintem senkinek nem kell bemutatni azokat a bizonyos tucatkönyveket. Azt a rengeteg gimis-romantikus történetet, amiket oly sokan olvasnak, bár senki nem tudja mi okból… Ma ezeket a könyveket fogom kivesézni, és kicsit beleásni magam a témába. Szóval, boncolásra fel!

Soha nem értettem, mi ez nagy a felhajtás ezen regények körül, amikor mindegyik egy kaptafára íródott. Szinte egyikben sincs semmi egyedi ötlet, az összes történetszála kiszámítható… Lehetséges, hogy a stílus jó, sőt, egyenesen kiváló, de ez kevés egy jó könyvhöz. Hiába ír valaki jól, ha nincs kreativitása és fantáziája, ezért inkább ír egy tucatkönyvet… És akkor ott az a kérdés, hogy mit is szeretnek az emberek ezeken a regényeken? Őszintén válaszolok, fogalmam sincs. Én személy szerint képtelen vagyok élvezni ezeket a tucatregényeket. Ebbe azért az is közrejátszik, hogy egyáltalán nem az én műfajom.

Bármennyit gondolkozhatnék ezen, magamtól soha nem jönnék rá a válaszra, de van egy olyan gyanúm, hogy sokan az ilyet olvasók közül még maguk sem tudják, hogy mit szeretnek benne. Ott vannak példának okáért a LOL regények, nekem egy van meg fizikai példányban, de párat az internet segítségével elolvastam, és… ugyan az… kicsit át van variálva a történet, de ha mindent az alapoktól nézünk, akkor semmi egyediség nincs egyikben sem. És ez nem csak a LOL regényekre igaz.
Leiner Laura könyvek… szintén tucatregények. Semmi egyediség, semmi ráció. Az ilyen könyveknek pont az lenne a lényegük, hogy megmutassák a valóságot, de ehelyett annyira elrugaszkodottak… és ez nem is zavarna engem, ha nem úgy lennének beállítva, hogy: a való életről szól. Mert sajnos nagyon nem!

És hát ezekben a könyvekben nem csak a történet sablon, hanem a karakterek is. Egyszer régen valaki megalkotott egy sötét hajú, zöld szemű, szarkasztikus humorú seggfej űrlényt, ez ahhoz a világméretű katasztrófához vezetett, hogy mindenki ilyen férfifőhőst akar megírni. Komolyan? Annyira jó ez a karakter, hogy egy nem elég belőle? Ne már… -_-
És ott van a párja, a nagyszájú, lúzer, szürke egér, stréber kislány, aki valójában gyönyörű, de ezt nem veszi észre… Pff… U-NAL-MAS! Borzalmasan unalmas!

Miért van ekkora kereslet ezekre a könyvekre? Talán mert leírja minden “kislány” álmát, hogy megtalálja a tökéletes álomférfit, akinek csak és kizárólag ő kell, és soha nem vetne más lányra szemet… aha, most kiábrándítok mindenkit, aki ilyenről álmodozik: ilyen faszi NEM LÉTEZIK!!! Ez kérem csak egy hiú ábránd.
Én elismerem, hogy vannak olyan romantikusok, amiket tényleg érdemes elolvasni, és vannak olyanok, akiknek tetszik ez a műfaj, na de kérem, olyan sok bugyutaságot, hogy lehet elolvasni?

De, ha már említettem, hogy azért vannak érdemi romantikus-gimis történetek is, akkor had említsek meg párat, amit SZERINTEM tényleg el kell olvasni! Na lássuk is!

Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó

Katja Millay: The Sea of Tranqulity – Nyugalom tengere

Hát igen, nem olvasok sokat ebben a témában, de ezt a kettőt mindenképp érdemes elolvasni, mert sokat nyújthat az embernek.

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Vélemény, hozzászólás?

