Szophoklész: Antigoné | avagy hová vezet egy családi viszály

Üdv gyermekeim! Itt a könyvantropológus, a boncasztalon pedig az Antigoné!

covers_29066.jpg

Értékelés: 5/3.5 –
Sokkal rosszabbra számítottam. Alapból nem kedvelem a drámákat, de a görög mitológiát, a mítoszokat nagyon szeretem, ezért számítottam is rá, hogy azért mégsem lesz ez olyan borzalmas, de azért eléggé ódzkodtam is tőle, mert mégis csak egy időszámításunk előtti dráma. Azt kell, hogy mondjam, kellemeset csalódtam. Nem is volt ez olyan rossz. Nagy kár, hogy mindössze 80 oldal az egész.
Az emberek hullanak mind a legyek, de a rövid terjedelem miatt senkit nem tudtam igazén megismerni, így megkedvelni sem. Azért a kedvencemnek mindenképp Antigonét mondanám. Ez a leányzó fittyet hány a király szavára, lázad, azt teszi, amit jónak lát. Szimpatikus.
Szörnyű és barbár “mese”, mely bemutatja, hogy milyen kegyetlen, vakmerő és ostoba is az ember. Nagyon rövid, de annál több mondanivalóval rendelkezik.
Tehát, ha valami megrázóra vágysz, de közben szépirodalmat is szívesen olvasnál, akkor az Antigoné lesz neked jó választás. És ne rémísszen meg a furcsa, az elején kicsit érthetetlen nyelvezet, sem az, hogy ez egy görög dráma, mert van olyan jó, mint egy kortárs lélektani regény, csak kicsit más a stílusa. Nem annyira nyílt és egyenes, de az “eszesebb” réteg azért le tudja vonni a következtetéseket.
Nem a valaha íródott legjobb könyv, de egynek elmegy, sőt! A kötelezők között még egyenesen kiválónak is mondanám, enyhe túlzással.

projektphotosofancy1.png

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

