Animenéző: Code Geass 1. évad | parancsolom…

Üdvözletem!
Ezúttal animeantropológusként próbálom ki magam, mit szóltok?

Az animék fontos részét képezik az életemnek, ezért is gondoltam úgy, hogy veletek is megosztom az animés élményeimet. Az első ilyen kritikában a Code Geass néven futó anime első évadáról mondom el nektek a véleményem. Most, hogy ismeritek a tényeket és megvolt a felvezető szöveg, csapjunk is a közepébe!

Ez kérem egy nagyon szemét anime. Az első évad olyan lezárást kapott, hogy… teljesen kész voltam tőle. Azalatt a 25 rész alatt végig libabőrös voltam, mert Code Geass nagyon jól játszik az érzelmekkel. Nagyon jól tudja növelni a feszültséget. A zenéje teljesen profi, annyira jól fokozza a hangulatot, mindig az adott jelenethez illő zenét használnak fel, és egyszer sem éreztem azt, hogy ide nem kellene, vagy túl sok. Mindig a megfelelő arányban, a megfelelő minőségű zenét játszották be.
A rajzolás talán nem az a szokványos, de nekem tetszik. Nem éppen hagyományos, de szép a kivitelezése. Az összes karakter igényesen van megrajzolva, látszik, hogy sok időt fordítottak a látványvilágra is.
Na és a harcok rajzolása… attól én teljesen el vagyok ájulva. Mesteri. Minden kidolgozott, nem elhamarkodott. Tényleg minden a helyén vagy. És emellett még nagyon látványos is, mert hát, hogy ne lenne látványos az, amikor hatalmas robotok összecsapnak?

Egy pár mondatban felvázolom a történetet. Adott a Szent Britanniai birodalom, ami a világ majd háromnegyedét elfoglalta és uralja, és adott nekünk Lelouch, aki a birodalmi uralkodói család egyik sarja, csakhogy! Lelouch anyját meggyilkolták, ő magát pedig a húgával együtt Japánba száműzték. Ekkor volt folyamatban Japán elfoglalása, így mindenki azt hitte, hogy a testvérpár meghalt a háborúban. De ez nem így történt. Lelouch é Nunaly egy elit gimnáziumban tanul és él. Minden normális. Ám egy szerencsés, – vagy szerencsétlen? – véletlen folytán Lelouch szert tesz egy különleges erőre, a geassra, amelynek segítségével bárkinek parancsot tud adni, és az adott személy zokszó nélkül végre is hajtja a parancsot. Lelouch eme különleges erő birtokában megkezdi bosszú hadjáratát Britannia ellen. Ő lesz Zero, egy maszk mögé rejtőző férfi, a Fekete Lovagok rendjének vezetője.
Ez mind szép és jó, de a képbe bekavar Lelouch gyerekkori barátja, Suzaku… a későbbiek folyamán ebből igazán sok bonyodalom fog kiindulni.

A karakterek baromi jók. Lelouch, mint főszereplő tökéletes. Egy igazi “ész szörnyeteg”. Hidegvérrel gyilkol. Enyhén pszichopata, bosszúálló, felsőbbrendűnek hiszi magát, egyszerűen zseniális. Olyan részletekbe menően kidolgozott, hogy… egyszerűen fantasztikus. Nem is beszélek róla többet, inkább nézzétek meg az animét és szeressetek bele ti is!
Háború. Egy tinédzser fiú háborút indít. Zse-ni-á-lis. Maga az anime rajzolása kicsit eltér a megszokottól, érdekes, de nekem tetszik. A harcjelenetek nagyon látványosak, és baromi jól ki vannak dolgozva. És annak ellenére, hogy rengeteg a dráma, a poénokban sem szenvedünk hiányt. Én egy dolgot hiányoltam, ugye Leoluchnak megvan az a képessége, hogy bárkinek, bármilyen parancsot adhat, az zokszó nélkül teljesíti, na kérem, egy fiúról van szó, aki a változó korban van, hogy tudták kihagyni, hogy valamelyik leányzónak az parancsolja, hogy: vetkőzz!
Jó, viccet félretéve, ez az egyik legjobb anime, amit valaha láttam. Kellően izgalmasak a karakterek, jó a látványvilág, a történet egyedi, gyors folyású és egy pillanatra sem ül le. Azok, akik nyitottak, szeretnének valami újat, érdekli őket a háborús téma, és a dráma sem zavarja őket, nekik ajánlom ezt az animét.

Az első részt ide kattintva érhetitek el: link

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Vélemény, hozzászólás?

