5+1 Könyves MIÉRT?!

Biztosan ti is éreztetek olyat egy könyv végén, vagy közben, hogy MI VOLT EZ??? MIÉRT??? Ugye milyen kiakasztó tud lenni? Főleg ha jó a könyv! Ebben a bejegyzésben 5+1 ilyen pillanatot szedtem össze, mivel sokszor már nagyon-nagyon fúrja az oldalamat a dolog, és muszáj kiadnom magamból, máskülönben felrobbanok az idegtől 🙂 Azt azért itt az elején tisztázzuk, hogy nem minden ilyen pillanat rossz, de engem, akkor is kiakasztott. A bejegyzés néhány pontja enyhe spoilert tartalmazhat azoknak, akik még nem olvasták a könyvet (ezt majd a megfelelő helyeken jelezni fogom), na de nem is húzom tovább a szót, kezdjünk bele!

1. Sarah J. Maas: Üvegtrón MIÉRT kell Doriannak léteznie?

Jó, meg lehet kövezni. Tudom-tudom, hogy sokan odáig vannak érte, de én teljes szívemből gyűlölöm. Annyira életképtele, még egy tál levest sem tudna segítség nélkül megenni. Ha nem lenne ott neki Chaol meg a rangja, már réges-rég kiskanállal kéne összekapargatni. A könyvben szinte SEMMI érdemlegeset nem csinál, csak úgy van. Persze, szeret olvasni és a képzeleteteken lehet, hogy jól néz ki, de azért ennél több kell ahhoz, hogy egy karakter jó legyen, és Dorianban nincs semmi több. Egy elkényeztetett ficsúr herceg, aki a történet alakulásában nem sok vizet zavar, ráadásul még hihetetlenül irritáló is. Akárhányszor feltűnt egy jelenetben úgy éreztem, most dobom a regényt a tűzre, de aztán persze feltűnt a színene Káin, Chaol, Nox vagy valaki, aki elterelte erről az idiótáról a figyelmemet. Igazából nem is értem, hogy Maas, hogy a fenébe tudott ilyen undorító ficsúrt megírni, hisz a többi karaktere nagyon szerethető és izgalmas és erős, ez meg…. egy elkényeztetett kis porbafingó!

Oh Shit GIF - Find & Share on GIPHY

2. Cassandra Clare: Bukott angyalok városa Clary MIÉRT egy pi**a?

UTÁLOM! Az első három kötetben még mondhatni kedveltem is, bár ott se túlzottan, viszont ezzel a negyedik regénnyel teljesen elvesztettem benne minden hitem. Kezdődött mindez a hülye nyávogásával és hisztijével, meg enyelgésével Jaceel. Na, Jacet már az első könyvben utáltam, és még mindig gyűlölöm, de Clary jobban idegesített. Kezdetben egy nagyon jó és érdekes karakternek indult, hozzáteszem a könyv is jónak indult, aztán jött a negyedik rész és mindent megváltoztatott. Átmentünk romantikus tinidrámába, a fantasy pedig legnagyobb sajnálatomra szinte teljesen kiveszett a könyvből, csak az alapok maradtak meg, Clare nem építette tovább a világot, és ezt csak rosszabbá tette az, hogy Clary egy pi**a. Az egész könyv alatt nem csinál mást mint nyafog, hogy jajj istenem mi lesz Jaceel? Kit érdekel!!!! Van ennél nagyobb problémátok is! De neeem, őt csak Jace és a közös jövőjük érdekli, hozzáteszem 17 évesen mit akar még közös jövőt tervezni?! Egyszerűen és nagyszerűen Clary a valaha létezett legnagyobb pi**ává változott.

Memes GIF - Find & Share on GIPHY

3. Kelley Armstrong: Bitten-Megmarva Miért kellet a farkassá válást ennyire húzni?

Mikor az írónő először írta le, hogyan változnak át, még érdekes volt, de mikor már a huszonötödik alkalommal is ugyanolyan részletekbe menően írja le, na én ott akadtam ki! Hihetetlenül unalmassá vált újra és újra elolvasni az átváltozásokat! Oké, fáj, felfogtuk, de minek ezt ragozni? Ezzel kicsit unalmassá vált a könyv és vesztett az izgalmából is. Hogyha ezeket a részeket kivennének, a könyv a negyedével megrövidülne, de komolyan, annyira el lettek nyújtva ezek a jelenetek, hogy szinte beledöglöttem az unalomba.

My Little Pony GIF - Find & Share on GIPHY

4. Jennifer L. Armentrout: Oblivion Miért ilyen hihetetlenül unalmas?

Elkezdtem, két hónapja olvasom, és még csak a 21. oldalon járok. A sorozatot szerettem, igaz, az utolsó résszel voltak elég nagy problémáim, de ezt leszámítva egy jó sorozat volt. Erre ugye bejön a képbe a kiegészítőkötet, mint lelkes rajongó, gyanútlanul megrendelem, aztán jön a pofáraesés. Rájöttem, hogy ki nem állhatom Daemon szemszögét, valahogy nem ennyire nyálasnak és csöpögősnek képzeltem a gondolatait, valahogy elvesztette a varázsát. Lehet, hogy én nőttem volna ki a könyveket? Nem hiszem, egyszerűen ez a kiegészítő regény szar. Nincs mese, olyan, mintha Armentrout kisasszony az utolsó fityingig mindent le akart volna húzni erről a sorozatról, lásd, már három kiegészítő kötete megjelent ennek az öt részes sorozatnak. Nem, túl sok!

Animated GIF  - Find & Share on GIPHY

SPOILER!!!

5. James Dashner: Halálkúra Miért kell minden kedvenc szereplőmet kiiktatni?

Miért Dashner? Miért kellett Newttal is végezned? Nem volt neked elég Alby az első könyvben? Nem állhattad meg te szadista! A kedvenc szereplőm nekem Newt volt, képzelhetitek mit éreztem, mikor átváltozott… Olyan dühös lettem az íróra, hogy szívem szerint felgyújtottam volna a házát, majd Dashnert még jól meg is tapostam volna egy acélbetétes bakancsban, aminek szöges a talpa! Hogy lehet ilyet csinálni kérem szépen?!

Cravetv GIF - Find & Share on GIPHY

SPOILER!!!

+1 Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó Miért kellett Finchnek meghalnia?

Ez annyira nem is kiakasztó, inkább szomorú, de egyben dühítő is a körülmények miatt. Ezt a pontot annyira nem is taglalom, mivel nemsokára érkezek egy kritikával, amiben többek között erről is beszélni fogok. A lényeg az, hogy “enyhén” kisírtam a szemem.

Sad GIF - Find & Share on GIPHY

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

