Tabu: Kalózkönyvek

Üdv földiek! Itt a könyvantropológus.

Na, csakhogy tisztázzuk, én nem a kalóz főszereplőkkel rendelkező könyveket nem bírom, hanem azokat az embereket akik kalózkönyveket vesznek, nem, még mindig nem a hajós kalózokról van szó. Sokkal inkább az “illegális” vagy online könyvletöltésről.

kepkivagas_1.PNG

Van ugye a kiadó, aki kiadja Xy könyvét. Az elején iszonyat sokan megveszik, ezért még több könyvét kiadják ennek a bizonyos személynek, de a “kezdeti lelkesedés” elmúlik, és hiába szeretik sokan a könyveit, van, aki gyakorlatilag ellopja a könyvet azáltal, hogy pdf formátumban elkéri valakitől. Egy kis számadat: 42 emberből mindössze 6 olyan személy van, aki nem kért még “kalózkönyvet”. Magyarul: 6 ember veszi meg a könyvet. Ez azért elég durva, nem?

kepkivagas2_1.PNG

És mi ebben a rossz? Hogy a kiadó előbb-utóbb fel fog hagyni Xy könyveinek kiadásával, mert ha úgy látják, hogy nem veszik ( nem jön profit ) nem adnak ki az adott írótól több könyvet. És ez nem a kiadónak, hanem nekünk, olvasóknak és az íróknak rossz, mert ugyebár a kiadónak mindegy kinek a könyvét adja ki, lényeg a mani. Ezzel nem azt akarom mondani, azaz írni, hogy a kiadó a pénzre utazik, mert nem így van. A kiadó egy tök jó dolog, nem vagyok ellene, de ha a “fejesek” úgy látják a könyvek nincs haszna, nekik sem éri meg a rengeteg befektetett munka.

kepkivagas1.PNG

Oké, tehát kalózkönyveket letölteni rossz dolog, de mi van a filmekkel? Igen, millió és millió olyan film van, amit én is online töltöttem le, vagy néztem meg. De ez azért kicsit más tészta, amiben nem is nagyon szeretnék belemenni, szóval lapozzunk.

Igen, a kalózkönyvesdit valahol meg is lehet érteni. Nem mindenkinek van annyi pénze, hogy mindig új könyvet vegyen, van olyan ember is aki csak beleolvas a könyvbe, majd ha tetszik neki megveszi azt. Nos, én erre tudok egy igen igen jó megoldást: KÖNYVTÁR!!!!! Ja, ilyen is létezik a világon, és INGYEN van, nyugodtan lehet használni!

Most pedig várom az utálkozó és gyűlölködő kommenteket, mert érzem, hogy ezzel az irományommal nem mindenki fog egyetérteni, SŐT sokan meg is fognak sértődni, de hát erre van a a Tabu, hogy olyan dolgokról írjak, amiről nem kéne.

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Vélemény, hozzászólás?

