Sarah Raasch: Hó, mint hamu | jó nyitókötete egy jónak ígérkező trilógiának

A könyvet még novemberben kaptam meg a Twiszter Media KFT.-től. Ezúton is köszönöm nekik.
Szóval, kicsit félve kezdtem neki a könyvnek, mivel ez az írónő első könyve és én nem a bizalmamról vagyok híres, de ez a kötet teljesen megnyert magának, (az utolsó 80 oldalt leszámítva).

jobb.png

Fülszöveg:

Megtört szívű lány

Ádáz harcos

Leendő hős

Vajon Meira képes megmenteni azt a világot, amit soha nem ismert igazán?

TIZENHAT ÉVE annak, hogy a Tél Királyságát megszállta az ellenség; lakóit rabigába hajtották. Varázslat és uralkodó nélkül maradtak. A télieknek nem maradt más reményük a szabadságra, mint a nyolc túlélő, akiknek valahogyan sikerült elmenekülniük, és akik a lehetőségre várnak, hogy visszacsempészhessék a Tél varázslatát, és újjáépítsék a birodalmat.

Meira nagyon kicsi volt, amikor Tél vereséget szenvedett és ő elvesztette a szüleit. Menekültként élt, a téliek tábornoka, Sir lett a gyámja, ő pedig harcosnak nevelte. Meira szerelme legjobb barátja, a leendő király, Mather; a fiatal lány pedig mindent megtenne azért, hogy Tél birodalmának hatalma helyreálljon. Így hát, amikor a kémek felfedezik, hol őrzik azt az ősi medaliont, amelynek segítségével visszakaphatnák a varázserejüket, Meira elhatározza, hogy maga indul a keresésére. Magas tornyokra mászik, ellenséges katonákkal harcol; valóra vált régi álma. Ám a küldetés nem a tervek szerint alakul, és Meira hamarosan gonosz varázslat, veszélyes politika, fortélyos üzelmek világában találja magát… és végül rádöbben, hogy sorsa felett nem ő rendelkezik… és ez mindig is így volt.

Sara Raasch első regénye hűségről, szerelemről, életünk céljának kereséséről szóló lenyűgöző olvasmány.

Író: Sara Raasch
Kiadó: Twiszter Média KFT.
Eredeti cím: Shnow Like Ashes
Kiadás éve: 2015
Fordító: Bozai Ágota
Oldalszám: 496
Műfaj: YA fantasy

Értékelés: 5/4 A világ, a karakterek és a történet együtt olyan csodálatos könyvet alkot, hogy megemelem a nem létező kalapom. Sara Raasch egy különleges világot írt meg tele mágiával és akcióval. A könyv telis-tele van fantáziával, mindenképp érdemes elolvasni.

Szereplők: 5/4 Mindenkit nagyon kedveltem és szerettem, egyedül azt bánom, hogy Angrát nem ismerhettem meg jobban, bár erre szerintem még a következő részekben sor kerül. Voltak szereplők akiket gyűlöltem és voltak akiket szerettem, de mind emberiek és valósak voltak.

Borító: 5/5 A borítója valami fantasztikus a könyvnek. Tényleg egyedi és szép. Tökéletesen passzol a történethez, visszaidézi azt a hangulatot, amilyet a könyvben is olvashattam. És az a szimbólum ott középen… Teli találat!

Érezhető a könyvön, hogy egy első iromány, de ennek ellenére, minden hibája ellenére, igazán megkedveltem. Sajnos a nagy fordulatra már a kezdetekkor rájöttem, és az utolsó oldalak sem voltak már olyan izgalmasak. A történet vége teljesen kiszámíthatóra és sablonosra sikerült, nem tudtam élvezni úgy, mint az előtte lévő 400 oldalt. Oké, hogy az a 400 oldal jóval több, mint ami nem tetszett, de szerintem sokkal többet ki lehetett volna hozni a végéből, ezért kicsit vacilláltam, hogy most tetszik e a könyv vagy sem. Megnyugodhattok, az első mellett döntöttem.

Már maga az alap felállás, hogy a világot Évszak – és Ritmus-királyságokra osztja megnyert magának. Azt bevallom, hogy először nem értettem miért nevezi a váltakozó évszakú országokat Ritmus-királyságnak, ám most már sikerült kitalálnom, mert ritmusszerűen váltakoznak az évszakok. Kicsit szégyenlem magam, hogy egy ilyen logikus és egyszerű dologra nem jöttem rá.

Igazán tetszett a könyv első lapjain elhelyezkedő térkép, egyrészt azért, mert így könnyebb meghatározni, hogy mi hol van, másrészt azért, mert fantasztikusan néz ki, és van egy harmadik ok, amiért ennyire tetszik, imádom a térképeket. 🙂 A fülszövege is igazán figyelemfelkeltő, olyan, amire egyből lecsap az ember lánya, vagy fia. A mesés borítót pedig még meg sem említettem, valami fantasztikus, ahogy a különböző színek harmóniát alkotnak. A közepén az a szimbólum nem tudom mit is akar pontosan jelképezni, de én arra gondolok, hogy Tél -és Tavaszföld hadban állását akarja szimbolizálni, aztán ki tudja, lehet csak jól néz ki, ezért tették oda.

A főszereplő Meira nem egy tipikus YA főszereplő. A hazájáért harcol, amit mellesleg még soha nem látott, én ezt nagyon tisztelem. Erős jellemű, esendő női karakter, aki hamar a szívemhez nőtt. Meira bármit megtenne az otthonáért és Télország népéért, mindent tűr és mindent megtesz, csakhogy felszabadítsa a télországiakat. A történet folyamán egy fejlődésen megy keresztül, a makacs kislányból értelmes és érett nővé válik, megérti végre miért tették azt szerettei amit.

Az egyik kedvenc karakterem Sir volt. Nagyon kedveltem nyers modorát, higgadtságát, azt, hogy mindig képes lelket önteni bajtársaiba és, hogy a végsőkig küzd, soha nem adja fel, még a legkilátástalanabb helyzetből is talál kiutat. Vele kapcsolatban van az egyik kedvenc jelenetem, de mivel spoileres lenne azok számára, akik még nem olvasták a könyvet, így nem árulom el mi is volt az.

Van még két említésre méltó karakter, akiket én most egy kalap alá veszek, mert nem sokban térnek el egymástól. Ők Mather és Theron. Az egyik télországi menekült, a másik Cordell koronahercege, és a kapocs, mely összeköti őket Meira. Mindkét fiú hihetetlenül szabadelvű, senki nem parancsolhat nekik, mindkettőjüket jó beszélőkével áldotta meg az író. Igazán szeretem a beszólásaikat, a néha előtörő engedetlenségüket és a kiváló harci tudásukat, no meg az önzetlenségüket. Az egyetlen különbség talán a két srác között, hogy Theron él-hal a művészetekért, és még a tehetséges is bennük.

A fő gonoszról, Angráról is írnék pár mondatot, de nem igazán tudok róla semmit mondani. A könyv nagy részében egy sötét árnyékként lebeg a fejünk felett, majd az utolsó oldalakon fel is tűnik teljes valójában, de az a pár oldal édes kevés ahhoz, hogy bővebben beszélni tudjak róla.

Az összes karakter kidolgozott és a maga módján különleges, mind emberiek ezért esendőek, hibáznak és tanulnak belőlük. Hatalmas gratuláció az írónőnek, amiért karakterek terén ilyen nagyot alkotott.

A történet engem igazán megfogott, át tudtam élni a háborús helyzetet, nem voltak unalmasak a csataleírások sem. A legérdekesebb számomra az volt, hogy nagyon emlékeztetett a helyzet a II. Világháborúra, megvan a “Hitler” Angra személyében, a terjeszkedni kívánó ország és “Lengyelország” helyett itt Télország van. Mondjuk az is lehet, hogy csak az agyamra ment a sok történelem, ezért mindenbe beleképzelem a történelmi eseményeket. Tehát, a történet igazán különleges, nem sorolnám a sablonkönyvek közé. Jó volt végre egy olyan YA könyvet olvasni, ahol nem a főszereplő lány siránkozását kellett végigolvasni. Viszont sajnálatos módon itt is volt egy klisés elme. Mégpedig a szerelmi háromszög, érezhető, hogy kialakulóban van valami, de nagyon remélem, hogy az írónő elvetette ezt az ötletet, mert már igazán elegem van ezekből. Minden abszurd dologgal képes vagyok azonosulni, de ezzel nem, hogy nem lehet eldönteni két személy közül, hogy melyiket szereted?!

A sztori folyamatosan pörög, végig fenntartja az olvasó érdeklődését, nem kell azon aggódni, hogy unalmas lesz. Azt bánom, hogy a legnagyobbat ütő fordulatot már a regény elején megsejtettem, de ennek ellenére imádtam a könyvet. A szereplők hihetetlenül érdekesek és összetettek, nem éreztem úgy, hogy életképtelenek lennének. És VÉGRE egy olyan női főszereplő, aki nem csak picsog, mint a pincsikutya, hanem tesz is a cél elérésének érdekében. Nagyon örülök, hogy nem hallgattam az előítéleteimre és belevágtam ebbe a regénybe, ritka jó high fantasy könyvel lehettem gazdagabb, ami ráadásul YA-t is.
Szóval, ha szereted a fantasykat, de mondjuk a YA könyvekben csalódtál, akkor is vágj neki, mert igazán megéri.

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Vélemény, hozzászólás?

