Nosztalgiázok, avagy pár szó A Gyűrűk uráról

Üdv földi! Itt a könyvantropológus manifesztál.

Ha ti is néztek tévét, akkor bizonyára észrevettétek, hogy az RTL újra (igen, megint) leadja A Gyűrűk ura trilógiát. Már az első két rész lement, jövő szombaton pedig jön a harmadik, A király visszatér. Szóval megjött a kedvem, és gondoltam írok a filmekről és a könyvekről is egy kicsit.
Azt tudni illik rólam, hogy hatalmas rajongója vagyok A Gyűrűk urának, a Szilmarilloknak, a Hobbitnak és magának Tolkiennek. Már a 2 éves kis Fancsali nézte a filmeket és miután bejött nála az olvasási mánia el is olvasta a könyveket.

A könyvek 3 borítóval jelentek meg Magyarországon. Nekem a legrégebbi borítóval van meg(utolsó képen látható), mivel úgymond örököltem a könyveket, na de lássuk a borítókat:

lotralanlee.jpg

734726_4.jpg

A Gyűrűk ura világa:

46040_608111621_big.bmp

Tolkien igazán különleges világot hozott létre. Tele van különleges lényekkel és helyekkel. Azt tudtátok, hogy a könyvekben lévő térképeket Tolkien rajzolta? Jó kézügyessége volt nekijje 😀 Imádom azt amit Tolkien megalkotott. Szó se róla, a filmet is imádom, szinte már tökéletes. Percy Jackson a film rendezésekor mégcsak zöldfülű kezdő volt, de mivel nagy rajongója volt a könyvnek megkapta a rendezői szerepet. És milyen jó, hogy őt választották!
Azt tudtátok, hogy a Hobbitok valójában egy Új-Zélandi népcsoport voltak?
A fajokat tekintve elég változatos, vannak itt beszélő fák, alias entek, orkok, tündék, hobbitok, mágusok, valamiizé (Gollam) és még rengeteg más élőlény.
Az én kedvenc “lényeim” természetesen az entek, a hobbitok és Gollam.
A szereplők közül Aragorn, Trufa, Samu, Gollam, Gandalf, Legolas, Gimli, Samu, Frodo, és mindenki, egyszerűen nem lehet kedvencet választani.
Kedvenc helyszín: Mordor, Rohan, Bakacsin erdő és a Megye.

Imádom mind a filmet, mind a könyvet. Tolkien hatalmasat alkotott, létrehozott egy különleges világot, telis tele különleges lényekkel, és ezt még egy mágiával átitatott történettel koronázta meg. Egyszerűen nem értem azt, aki nem szereti. Oké, nem mindenki rajong a fantasyért annyira, mint én, de akkor is… Ez mégis csak A Gyűrűk ura. Bátran állíthatom, hogy a belőle készült film az egyik kedvenc filmem. Nem hiába szeretik még most is annyian szerte a világon a könyveket és a filmeket.
Számomra egyszerűen megunhatatlan, élvezem mindahányszor megnézem. Pár kiegészítő kötete is olvastam, pontosan kettőt, de a többit is pótolni fogom. Nekem Középfölde olyan, mint másoknak mondjuk a Szent Johanna gimi, vagy a levegő, vagy akármi ami kedves az adott illetőnek. A világ rengeteget adott ahhoz, aki most vagyok. Talán emiatt a könyv/film miatt szerelmesedtem bele a fantasy műfajba.

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

 

Vélemény, hozzászólás?

