Kelley Armstrong: Bitten-Megmarva |vérfarkasok, gyilkosság, szerelem

Üdv Néked földi halandó! Itt a könyvantropológust olvashatod.

Nemrégiben olvastam ki Kelley Armstron regényét, a Bittent. Magyarországon tavaly, azaz 2015-ben jelent meg, ám eredetileg 2001-es megjelenésű, és ez volt az írónő első könyve. Sajnos fogalmam sincs milyen az író többi műve, mivel ez volt tőle az első könyvem, és kicsit csalódtam. Sok jót hallottam magáról az íróról és a könyveiről, talán túl nagyok voltak az elvárásaim. Na, de nehogy azt higgyétek, hogy én utáltam ezt a könyvet, dehogy! Pont ellenkezőleg, egészen megszerettem, pedig voltak itt problémák dögivel.

covers_371654.jpg

Fülszöveg:
Elena Michaelsnek fogalma sincs arról, hogy Clay, a kedvese, vérfarkas, amíg az meg nem marja, és ezzel mindörökre megváltoztatja az életét. Elárulva érzi magát és feldühödik: képtelen tudomásul venni az átalakulását, és nem tervez semmilyen kapcsolatot a Falkájával – karizmatikus vérfarkas társainak csapatával, akik azt állítják, segíteni akarnak.
Amikor azonban a Falkát brutális gyilkosságsorozat fenyegeti, Elena képtelen választásra kényszerül. Sorsára hagyja-e az egyedüli embereket, akik valóban megértik újonnan szerzett természetét, vagy segítsen nekik régi kedvesének a megmentésében, aki nemcsak tönkretette az életét, de még mindig vissza akarja szerezni Elenát, mindenáron.

Író: Kelley Armstrong 
Kiadó:
Könyvmolyképző 
Megjelenés éve:
2015
Eredeti cím:
Bitten
Fordító:
Godó Klára
Oldalszám:
528
Műfaj: 
urban fantasy

Borító: 5/5- ezerszer szebb, mint az amerikai borító, nagyon tetszenek a színek, és, hogy a címben is van egy kicsi farkasszimbólum. A vörös, a fekete és a sötétszürke nagyon szépen harmonizálnak és megadják a kötet alaphangulatát.

Szereplők: 5/3.5- Talán ez a könyv legnagyobb gyengesége, néha azt éreztem, hogy a szereplők túl sokak (főleg Elena) de természetesen voltak kedvenceim, szóval nem teljesen reménytelen a csapat 😀

Értékelés: 5/4.5- Összesítve szerintem megérdemel ennyit a könyv, mert annak ellenére, hogy anno egy első regény volt remek. Kíváncsian várom a következő részeket, ha azok lesznek legalább ilyen jók, akkor már megérte!

 

A regény egy új és igazán érdekes szemszögből mutatja be a vérfarkasok világát, jobban belemegy a részletekbe, nagy hangsúlyt fektet a világfelépítésre. Ezzel a résszel nem is volt semmi problémám, szép és kidolgozott és van benne fantázia. A világról szinte a regény végéig kapjuk az új információkat, és ez így teljesen rendben is van, viszont a leírások… a könyv elején még tetszett, hogy mindent ilyen bőven kifejt az írónő, ám egy idő után TÚL sok lett, kezdetben örültem, hogy végre egy olyan könyvet sikerült kifognom, ami nem párbeszédekre épül, aha.. ez meg leírásra épül. De komolyan, van, hogy egy egész fejezeten át nincs párbeszéd, csak a tömény, megszakítatlan szöveg. Pl: oké, hogy farkasok ezért néha kiruccannak vadászni, DE ezt egyszer is le lehet hosszadalmasan írni, utána már a rövidebb leírásokkal is megelégedtem volna. Sajnos így egy idő után ellaposodott a dolog, azért szorítottam, hogy jöjjön végre a párbeszéd, mert azok a részek elég izgalmasnak bizonyultak. A veszekedések, a “lelkizések” és a teljességgel hétköznapi beszélgetések is érdekesek voltak, nagyon nagy kár, hogy ilyen keveset iktatott be az írónő

Cukormáz! Igen, egy sötét és zord világ, ami nyakon van öntve pink cukormázzal és a tetejére még tejszínhabot is nyomtak! Talán ez borított ki a legjobban. Elena és Clay párosa működőképes lenne, ha nem lenne ennyire kiszínezve. Most komolyan, a csávó vérfarkast csinált a csajból az meg utána egyből rohan a karjaiba? Na ne már! VISZONT! A veszekedéseik nagyon bejöttek, ahogy Clay személyisége is, Elena már egy más tészta… Talán a legnagyobb gondom az volt vele, hogy nem tudja eldönteni mit érezzen… egyszer szereti Claytont másszor nem. A szerelmi szál eléggé kiszámítható volt, már az elején sejteni lehetett mi lesz a végkimenet…

Clay szerencsére egy nagyon érdekes férfi főhős lett, nagyon tetszettek azok a részek, amikor visszatekintést nyertünk a múltjába, kicsit többet is megtudnék a kölyökkoráról és arról, hogy született vérfarkas e vagy sem. Remélem a következő részek ezt pótolni fogják. Igen, jól láttok, következő részek, én egész eddig tökéletesen abban a hitben éltem, hogy ez egy egyrészes regény, DE nem… egy 13 részes SOROZATRÓL beszélünk. Enyhén sokkolt, mikor erre rájöttem… Nagyon, nagyon,nagyon remélem, hogy a következő részek már jobbak lesznek 🙂

Elena, Elena, ó drága Elena. Mit csináljak én veled? Mikor nem volt egy hülye pi**a, akkor egészen tűrhető volt, sőt, talán még szerettem is… egy igazi badass hősnő, de amikor a szerelmi szál a képbe kerül felborul a világ rendje és a könyv átmegy katasztrófába.
Az egyik legnagyobb kedvencem Antonio volt, ne kérdezzétek miért, mert csak… Nagyon nagy sajnálatomra a mellékszereplők nem kaptak akkora szerepet, mint azt szerettem volna, de bizonyára a következő részek ezt is pótolják.

A krimi szálban egy negatívum volt, hogy már az elején fény derült a gyilkos kilétére, egyébként meg szuper része volt ez a könyvnek. ÉS igen, ebben a regényben is voltak pszichopaták, akik mellesleg nagy kedvenceim voltak. 😀 A véresebb, kibelezős jelenetek is kiválóan meg lettek írva, ezeknél a részeknél éreztem úgy, hogy igen, ez egy jó könyv és érdemes volt megvenni. A lezárása mesteri lett a regénynek, oké, a nyálas rész nem annyira jött be, de az öldöklős rész már sokkal inkább, az határozottan király volt 😀

És a tömérdek akciójelenet mellett feltűnt természetesen pár erotikus pillanat is, ami számomra teljesen idegen volt, és körülbelül úgy nézhettem ki ezek olvasása közben, mint egy darab cékla, mondjuk én már egy csókjelenetnél is pirulok, szóval képzelhetitek…. Egyébként ezekkel a részekkel sem volt különösebb bajom, talán annyi, hogy én nem igazán olvasok ilyen műfajban ezért ezek a részek csöppet furcsák voltak számomra.

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

