Katja Millay: Nyugalom tengere|romantika, kis lelki bajokkal megfűszerezve

Hello földi olvasó! Itt a könyvantropológus jelentkezik.

Nem olyan régen fejeztem be a Nyugalom tengere című regényt és azt kell, hogy mondjam szkeptikus voltam. Azt hittem, hogy egy limonádé történetet kapunk tele nyáltól fröcsögő romantikával. De korántsem ez történt. Ez a könyv megnevettetett, elgondolkoztatott, éktelen haragra lobbantott majd megríkatott. Katja hihetetlen tehetség, többet éreztem egy könyv olvasása alatt, mint valaha. Életemben nem gondoltam volna, hogy egy romantikus könyv is lehet szórakoztató. Nem azt mondom, hogy mostantól temérdek sok romantikus regényt fogok olvasni, de az biztos, hogy nyitottabb leszek.

Egyszerűen csodálatos ez a könyv, nem is tudom miért nem olvastam el jóval előbb. Sokat gondolkoztam rajta, az emberi gyarlóságon és mulandóságon, azon, hogy mi van, ha elveszítünk valami fontosat és, hogy mindenki kaphat e még egy esélyt. Az utolsó kérdésemre igen a válasz. Mindenki megérdemli az újrakezdés.

A könyv fő erőssége a karakterekben rejlik. Rétegeltek és sokoldalúak. Folyamatosan hozták a nem várt fordulatokat. Senki nem volt unalmas, és még az ellenszenves karaktereket sem lehetett nem megcsodálni, hogy milyen részletességgel vannak kidolgozva. Magába a történetbe is szerelmes vagyok, és nem csak az írásmódba. Kicsit ugyan lassan indul be, de kell a “hosszabb bevezető” ahhoz, hogy a karakterek kellőképp kibontakozzanak és megismerjük a múltjukat. A könyv olyan volt akár egy kirakós, a végén ugyan megkaptad az egész képet, de ha olyan vagy, mint én akkor már menet közben elkezded összerakni a darabokat.

covers_305145.jpg Fülszöveg:

A két és fél évvel ezelőtti, kimondhatatlan tragédia óta Nastya Kashnikov csupán az árnyéka régi önmagának. Másik városba költözik, elhatározva, hogy titokban tartja sötét múltját, és senkit sem enged közel magához. Terve azonban kudarcot vall, amikor azon kapja magát, hogy megmagyarázhatatlanul vonzza az egyetlen személy, aki ugyanolyan elszigetelt, mint ő maga: Josh Bennett.

Josh története nem titok. Minden szerettét elveszítette, így tizenhét éves korára senkije sem maradt. Akinek a neve egyet jelent a halállal, azt mindenki igyekszik elkerülni. Nastya kivételével, akit nem riaszt el a fiú, sőt, előbb-utóbb élete minden területére bebocsátást nyer. Ám miközben a kettőjük közti tagadhatatlan vonzalom egyre erősödik, Joshban felmerül a kérdés, vajon megtudja-e valaha is Nastya titkát – és hogy egyáltalán meg akarja-e tudni.

A Nyugalom tengere gazdag, erőteljes és zseniálisan kidolgozott történet egy magányos fiúról, egy érzelmileg sérülékeny lányról és arról a csodáról, ha kapunk még egy esélyt.

Kiadó: Könyvmolyképző
Író: Katja Millay
Nyelv: Magyar
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 496
Fordító: Komáromy Zsófia
Műfaj: romantikus NA

Borító: 
Egy szó: CSODÁLATOS.Egyetlen problémám vele a a rózsaszín betű. Nagyon jól néz ki, nem túl bonyolult, nem túl egyszerű, olyan szemmegkapó. Imádom a két arcszerű foltot, hihetetlen, hogy élőben mennyire hatásos. 5/4.5

Szereplők: 
Mindenki, ismétlem MINDENKI komplikált, összetett és emberi. Soha nem gondoltam volna, hogy lehet ennyire mesteri tökéletességgel megalkotni karaktereket, de Katja megtette a lehetetlent, megírta a tökéletes könyvet. Nem találok sehol hibát. No, de visszatérve a szereplőkre, a kedvencem természetesen Nasztja és Josh volt, bár Drewet is nagyon kedveltem. A főszereplő Nasztja aki a legsérülékenyebb, legzárkózottabb, legaranyosabb és legemberibb karakter akivel csak találkoztam. Szinte már természetfelettien valóságos lett. A személyisége elég komplikált, a legjobban maga az írónő írta le: “Minden szemszögből más”. Tökéletesen igaza van, nem volt olyan, hogy ne mutatta volna meg egy másik oldalát. Olyan akár a föld, rétegelt, elég furcsa példa, de ehhez tudom a legjobban hasonlítani. Az írónő annyira természetesen írta le Nasztja reakcióit, hogy egyszerűen nem akarom elhinni, hogy ez egy kitalált karakter.

A másik főszereplő Josh. Róla is szinte ugyanezeket lehetne elmondani. Bár Josh jóval közösségibb ember, mint Nasztja, na, azért nem azt mondom, hogy Josh nem antiszociális, csak kevésbé. Egyébként meg ahhahaha, kell nekem egy ilyen barát!!! Védelmező és aranyos és fura és helyes és kedves és hűséges és ehhh, miért nem létezik?!
Egyszerűen imádtam Josht, még akkor is szerette Nasztját mikor a lány kihasználta majd félredobta, ő még akkor sem akarta bántani. Ugyan távolságtartóbb és ridegebb lett, de attól még szerette Nasztját és ez becsülendő.

Drew is hatalmas kedvencem. Az ostoba külső mögött egy igazán érzelmes és eszes ember búvik meg. A “SeggfejDrewet” és az “AranyosDrewet” is kedveltem. A vitáit szerettem nagyon Tirnivel, no meg a beszólásait, de, mint minden “rosszfiú” Drew is megjavul és a felszínre bukkan érzelmes énje… Mert egy kis sablon is kellett a sztoriba.

Ennyit a szereplőkről. Tényleg mindenki szuper volt és kidolgozott és rétegelt és komplex és elég az ésből. 5/nem lehet számokban mérni mivel tökéletes

Történet: 
Ettől féltem a legjobban, semmit, ismétlem semmit nem mondok el arról, hogy miről is szól a könyv. Olvassátok el a fülszöveget, de én többet nem mondok. Lehetetlen úgy beszélni, azaz írni erről a sztoriról, hogy ne spoilereznék, azt pedig nem akarok, szóval nem, nem mondok semmit.

A történetet két szemszögből van írva. Josh és Nasztja narrálja a történetet. És ennyi, itt ér véget a mese, mert többet egy szót nem szólok a sztoriról, max annyit, hogy TEJÓISTENMIAFENEEZATÖRTÉNET. Tehát, olyan ez a könyv, mint egy érzelmi hullámvasút, először nevettem, aztán üvöltöttem a szereplőkkel, majd elbőgtem magam. Ez a három érzelem váltakozott a könyv végéig. Én összetörtem majd felépültem. Lehetetlen ennyire jót írni, tuti, hogy Katja valami földöntúli lény, másképp, hogy lehetne ez a könyv tökéletes?
Ennyit a történetről. 5/5*

Én Fancsali voltam, és vagyok is, lájkoljatok facebookon, iratkozzatok fel a blogra és a többi közhely. Legyetek rosszak, vagy jók, ahogy akarjátok, de olvasni el ne felejtsetek!

Vélemény, hozzászólás?

